iracionalno

Često neko ponašanje djeteta s autizmom nama nema smisla. Čak se čini i nerazumno. Međutim, svako ponašanje je razumno i ima smisla ako možemo pogledati svijet očima djeteta. Kada smo u mogućnosti vidjeti kako dijete doživljava svijet oko sebe, ponašanje nam dobiva smisao.  Kako bi u potpunosti mogli razumjeti određeno ponašanje i pomoći djetetu, moramo vidjeti kako dijete proživljava određene situacije koje prethode tom “nerazumnom” ponašanju.

Vidjet ćemo smisao kada shvatimo kojim funkcijama takvo ponašanje služi i što dijete tim ponašanjem želi iskomunicirati. Čemu služi i što nam dijete time želi reći je važno kako bi mu mogli pomoći. Kada znamo smisao puno je lakše djetetu biti podrška i naučiti ga drugačijim, prikladnijim reakcijama. Moramo slušati, promatrati i istraživati kako bi shvatili smisao djetetovog ponašanja.

Moramo znati na što je dijete osjetljivo, koje su mu ranjivosti i trenutne usvojene vještine kako bi dokučili kako ono doživljava svijet. Često griješimo želeći unaprijed promijeniti djetetovo ponašanje bez da ga razumijemo. Ne samo da često ne procijenimo dobro, već niti ne prihvaćamo djetetove osjećaje pokušavajući promijeniti njega, a ne naučiti prikladnije načine zadovoljavanja djetetovih potreba.

Stoga, kada prvi puta primijetite “nerazumno” ponašanje, dajte si vremena za slušanje, promatranje i razumijevanje prije nego pokušate promijeniti djetetovo ponašanje.

 

izvor